De Universelle To

De Universelle To

En særlig opmærksomhed på din organisation eller virksomhed handler også om kommunikation, som er en udveksling af information mellem mennesker og kan derfor både omfatte tekniske emner og sociale emner.


  • Verbal kommunikation: at tale og skrive.
  • Nonverbal kommunikation: vores personlige kropssprog.


Vores tilbud er guidet kommunikation. Få system i dit kommunikationsarbejde. Vi udarbejder en tjekliste, som vil guide både dig og os i gennem et samarbejde med de vigtigste overvejelser og valg, og den giver også et bud på, hvordan du og din virksomhed/organisation præsenterer dine/jeres overvejelser.


I dag kan man finde mange modeller på nettet. Men med vores erfaring og i et makkerskab med dig/jer er det både forhandlingsvenligt og sikkert at samarbejde med os, således at vi ved hjælp af guiden ikke glemmer nogle af de væsentlige overvejelser, inden I som virksomhed eller organisation går i gang med at kommunikere såvel internt som eksternt.


Eksempel på nogle af punkter, der kommer på tjeklisten:

  • Det er vigtigt allerførst at ridse op, hvilken sammenhæng kommunikationen indgår i?
  • Hvad er det, i gerne vil have ud af det?
  • Hvem har en interesse i kommunikationsplanen, og hvad er deres holdninger?
  • Blandt interessenterne skal du finde den præcise målgruppe for din indsats?
  • Hvad vil du og virksomheden/organisationen helt overordnet sige?
  • Hvor er målgruppen?
  • Hvilke initiativer skal være synlige for alle i processen?
  • Hvilke succeskriterier vil du vælge, som viser, om du er på vej mod målet?
  • Risikoanalyse - hvad kan der gå galt i planen?


Først skal du vælge en overordnet strategi for, hvordan du vil kommunikere. Nogle gange er det helt enkelt. Andre gange kræver det flere overvejelser. Derefter skal du udarbejde en plan for, hvilke helt konkrete kommunikationsmidler du vil sætte i spil.